Veszélyhelyzet fennállása alatti eljárásrendi módosulások

A koronavírus-járvány miatt a Kormány által elrendelt veszélyhelyzet fennállása alatt átmeneti változások léptek életbe az eredetileg érvényben levő – és a jelen dokumentumban foglalt – eljárásrend, ügyfélszolgálati rend, kommunikáció és rendezvényszervezés kapcsán. 

A megvalósító Konzorcium hatáskörében:
  • A Konzorcium irodáiban a személyes ügyfélszolgálat 2020. március 17-től szünetel.
  • Az ügyfelek kérdéseiket elsősorban e-mailben, az info@3000000.hu címre tudják megírni.
  • Az ügyfélszolgálati irodák telefonszámait hívhatják, elérhetőségek: https://3000000.hu/kapcsolat.
  • A rendezvények határozatlan időre felfüggesztésre kerülnek.
  • Aktuális információk a program honlapján (3000000.hu) és Facebook oldalán elérhetőek.
  • A postai úton beérkező küldeményeket 7 napos karanténba helyezés után kerülnek felnyitásra és feldolgozásra.
  • Kompetenciamérés és képzés online, illetve e-learning (távoktatás) formájában zajlik.
  • Távazonosítás bevezetése (a Forrás rendszerben megadott adatok hitelesítése a valós okmányok alapján) az alábbi lépések mentén:
  1. A célcsoporttag a rendszerbe bejelentkezik, ezen felül a videokonferencia szoftver egy egyedi munkamenetébe is belép. Várakozik egy projektmunkatárs megjelenésére.
  2. A projektmunkatárs végigjárja a 10 főt (vagy annak egy részét): az azonosítandó ügyfél egyedi munkamenetébe belép.
  3. A projektmunkatárs a rendszerben megnyitja az azonosítandó ügyfél adatlapját és ott ellenőrzi, illetve hiba esetén korrigálja az adatokat.
  4. A projektmunkatárs elindítja a munkamenet videofolyamának rögzítését.
  5. A távazonosítás kezdetén az azonosított személyt felkéri, hogy kifejezetten nyilatkozzon arról, hogy a távazonosításhoz hozzájárul (ezt a mondatot szóban elmondja).
  6. Az azonosításhoz felhasznált okmányának minden, rögzítendő adatot tartalmazó oldalát a kamerának – megfelelően megvilágítva – fel kell mutatnia úgy, hogy az okmány jól látható, illetve adattartalma jól olvasható legyen. A biztonsági elemet tartalmazó okmány kamera előtti olyan mozgatását is meg kell követelni az azonosítottól, amely alapján a biztonsági elem (pl. hologram) az okmányon felismerhető. 
  7. Az azonosítottnak az azonosítás során rögzítésre kerülő adatait szóban is közölnie kell, tehát felolvassa az okmányairól a szükséges adatokat.
  8. Sikeres azonosítás esetén a projektmunkatárs az azonosítás/adatellenőrzés megtörténtét a rendszerben jelöli.
  9. A projektmunkatárs leállítja a munkamenet videofolyamának rögzítését. A keletkezett helyi fájlt elnevezi: <ügyfél_azonosító>_<év-hó-nap>_<óra-perc>. Az azonosítási folyamatról készített videót ellenőrzi. Hiba esetén a távazonosítás teljes folyamatát meg kell ismételni.

A már azonosított személyeket nem szükséges minden szolgáltatás esetében újra azonosítani, hiszen a felhasználói fiók személyhez kötése egy alkalommal kell, hogy megtörténjék. Ez az eljárás csak a projektet végrehajtó konzorcium és az ügyfél jogviszonyában alkalmazandó; más jogviszonyok önálló, elkülönülő azonosítást kívánhatnak meg.

Jogosultsági dokumentumok elektronikus ügyintézéssel  

A GINOP 519 Program Támogatási szerződésének megkötéséhez szükséges jogosultsági dokumentumokat az alábbiakban leírt elektronikus módon javasoljuk intézni a járási hivataloknál: 

Mi a teendője az elektronikus jogosultsági igazolásokkal?

  • Az Ügyfélkapun elektronikusan kapott jogosultsági igazolásokat szíveskedjenek továbbküldeni az info@3000000.hu címre, így biztosítva az elektronikus dokumentum hitelességét a Kisalföldi Vállalkozásfejlesztési Alapítvány felé.
  • A papír alapú szerződéses dokumentáció összeállításakor kérjük, hogy a kinyomtatott Kormányhivatali igazolást (igazolásokat) is tegyék a csomagba, melyen tüntessék fel az e-mail küldés dátumát, ezzel jelezve, hogy az NFSZ által kiállított igazolások elektronikus formában kerültek beküldésre.
  • IGR Irányítólap küldése esetén kérjük, ne feledkezzenek meg a kinyomtatott dokumentum ügyfél oldali aláírásáról!

Járási hivatalok foglalkoztatási osztályai által kiadott tájékoztatóban foglaltak (Vas és Zala megye esetén):
  • Ügyintézésre kizárólag elektronikusan vagy telefonon előzetesen lefoglalt időpontban van lehetőség.
  • Az ügyféltérben tartózkodó ügyfelek száma szükség esetén korlátozható.
  • Ügyintézéskor csak indokolt esetben jöhet kísérő.
  • Elkerülhetetlen személyes ügyintézés esetén, várakozáskor az ügyfelek közötti legalább1,5-2 méter "szociális" távolság betartása.
  • Az ügyfélszolgálatoknál a telefonos kapcsolattartás preferált.

 

Megértésüket és türelmüket köszönjük! Amennyiben a fentiek terén változások állnak be, vagy a rendkívüli helyzet megszűnik, tájékoztatjuk minden ügyfelünket.