4. Szerződéskötés
CÉL: a megvalósító Konzorcium és az ügyfél közötti támogatási jogviszony létrehozása.
Támogatási szerződés megtekintése
Amennyiben bevonásra vonatkozó előterjesztésről kap tájékoztatást, a rendszer Ügyféloldalán elérhetővé válik az egyedi támogatási szerződés. Kérjük, a tájékoztatást követően haladéktalanul lépjen be a rendszerbe, tekintse meg a szerződést, és készítse össze a szükséges mellékleteket! A rendszerben megjelenő támogatási szerződés ajánlatnak minősül, amelyet a Konzorcium 15 napig tart fenn. Ez alatt az idő alatt a támogatási szerződést alá kell írnia, és a szükséges mellékletekkel együtt visszaküldeni a megadott címre.
Támogatási szerződés keltezése
A rendszerben aktívvá válik a „Szerződés” menüpont, erre kattintva megjelenik a "Szerződés előkészítés" lap. Itt kell rögzíteni a támogatási szerződés keltezését (szerződés dátumát). Vegye figyelembe, hogy a megadott dátum lesz az Ön programba vonásának időpontja (erre a rendszer is felhívja a figyelmet, és megerősítést kér).
Támogatási szerződés elfogadása és letöltése
A dátum megadása után elkészül a szerződés, melyet egy betekintő ablakban lehet elolvasni. Amennyiben egyetért az abban foglaltakkal, a „Szerződés elfogadása és letöltése” gombra kattintva lehet letölteni a dokumentumot (PDF, tovább nem szerkeszthető formátumban).
Támogatási szerződés kinyomtatása és aláírása
A szerződést két példányban szükséges kinyomtatni, és mindkét példányt aláírni.
HÁTTÉRFOLYAMATOK
Az uniós programnak és a hazai jogszabályoknak való megfelelés érdekében minden egyes résztvevő jogosultságát ellenőrizni és megfelelően dokumentálni kell. Ezt az ellenőrzést a Konzorcium munkatársai a programba vonás előtt kötelesek elvégezni.
Ha a pályázó jogosult a részvételre, a jelentkezési anyag teljes és a kompetenciamérés eredményes, akkor sor kerülhet a programba vonásról szóló döntésre, amely bizottsági ülés keretében történik. A bizottság a rendelkezésre álló helyek függvényében, a jelentkezési anyag és kompetenciamérés értékelése szerint kialakult sorrend alapján készíti el a szerződéskötésre (bevonásra) vagy elutasításra vonatkozó előterjesztést. A határozati javaslat alapján hozott döntésről minden ügyfél írásos tájékoztatást kap (elutasítás esetén elutasító határozatot).
A tényleges programba vonás a támogatási szerződés hatályba lépésével (mindkét fél általi aláírással) valósul meg!
A szükséges munkaügyi dokumentumok beszerzése
A munkaügyi státusszal kapcsolatos igazoló mellékleteket a lakóhely vagy tartózkodási hely szerinti járási hivatalok foglalkoztatási osztályaitól (a régi munkaügyi kirendeltségektől) szükséges beszerezni személyesen vagy online. Személyes ügyintézéshez az elérhetőségek megtalálhatók e tájékoztató "Foglalkoztatási osztályok" oldalán, az online ügyintézés leírását a következő pont tartalmazza.
Az egyes célcsoportok szerint különböző dokumentumok szükségesek:
- 18-25 évesek: a foglalkoztatási osztályok szolgálnak az Ifjúsági Garancia Rendszerbe való belépési pontként, itt kell regisztráltatnia magát, majd elkérni az igazolást az IGR-ben való részvételről, valamint az IGR Irányító lapot.
- 25 év felettiek: a foglalkoztatási osztályon szükséges regisztráltatnia magát álláskeresőként, és erről Hatósági bizonyítványt kérni.
- a foglalkoztatási osztályon közvetítést kérőként nyilvántartásba vett megváltozott munkaképességű személy: Hatósági bizonyítványt kell kérnie a foglalkoztatási osztályon a nyilvántartásba vételről.
ELLENŐRZŐ LISTA
A járási foglalkoztatási osztályon történő ügyintézéshez szükséges (érvényes) okmányok:
- személyigazolvány
- lakcímkártya,
- TAJ kártya,
- adókártya,
- legmagasabb iskolai végzettséget igazoló bizonyítvány,
- a munkaviszony vagy vállalkozói jogviszony megszűnésének igazolása (ha releváns).
Online ügyintézés a foglalkoztatási osztályokon
Amennyiben teljes körű elektronikus ügyintézésre van lehetősége, azaz van ügyfélkapuja, akkor a munka.nfsz.hu oldalon az Elektronikus kapcsolattartás menüpont alatt (vagy a https://eugyintezes.munka.hu/apex/f?p=150:200:1973019601856953 linkre kattintva) tudja munkaügyi dokumentumai beszerzésének folyamatát elindítani. Ez esetben kérjük, hogy az Ügyfélkapun elektronikusan kapott jogosultsági igazolásokat szíveskedjék tovább küldeni az info@3000000.hu címre, így biztosítva az elektronikus dokumentum hitelességét a Konzorcium felé. Az online ügyintézéssel kapcsolatban részletes információkat e weboldalon talál: https://3000000.hu/jogosultsagi-dokumentumok-elektronikus-ugyintezessel
TÁJÉKOZTATÁS
Álláskereső az a személy, aki
- a munkaviszony létesítéséhez szükséges feltételekkel rendelkezik, és
- oktatási intézmény nappali tagozatán nem folytat tanulmányokat, és
- öregségi nyugdíjra nem jogosult, rehabilitációs járadékban, valamint megváltozott munkaképességű személyek ellátásában nem részesül, és
- az alkalmi foglalkoztatásnak minősülő munkaviszony és a nevelőszülői foglalkoztatási jogviszony kivételével munkaviszonyban nem áll, és egyéb keresőtevékenységet sem folytat, és
- elhelyezkedése érdekében az illetékes Foglalkoztatási Osztállyal együttműködik, és
- akit az illetékes Foglalkoztatási Osztály álláskeresőként nyilvántart.
Közvetítést kérő az a személy, aki rendelkezik a foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítéséhez szükséges feltételekkel, és az illetékes Foglalkoztatási Osztállyal kapcsolatot tart.
Közvetítést kérő ügyfelek lehetnek azok a személyek, akik nem kérik / nem kérhetik álláskeresőként való nyilvántartásba vételüket, (például munkaviszonyban állók, megváltozott munkaképességű személyek ellátásaiban részesülők, menekült, menedékes, oltalmazott státuszért folyamodó elismerést kérők, illetve az idegenrendészeti hatóság döntése alapján kijelölt tartózkodási helyen élő harmadik országbeli állampolgárok stb.) de igénybe kívánják venni a munkahelyre történő közvetítést.
Minden olyan döntésről, amelyről nem készül határozat, az ügyfél kérheti igazolás kiadását. Ebben az esetben az igazolás iránti kérelem benyújtásától számított 8 napon belül igazolást kell kiadni. Az igazolás hivatalos formája a hatósági bizonyítvány.
(forrás: kormanyhivatal.hu)
Szerződés mellékleteinek összeállítása
Állítsa össze a támogatási szerződés mellékleteit:
1. melléklet: Jogosultság igazolásának - munkaügyi - dokumentumai:
- Igazolólap IGR részvételről (1 példány), IGR Irányítólap (2 példány) vagy
- Hatósági bizonyítvány és igazolás regisztrált álláskereső státuszról vagy
- Hatósági bizonyítvány és igazolás közvetítést kérő megváltozott munkaképességű személyek ellátásában részesülő személy részére;
2. melléklet: Hozzájáruló nyilatkozat személyes adatok kezeléséhez (jelentkezési szakaszban került kitöltésre és aláírásra);
3. melléklet: „Támogatási összegek kimutatása, szolgáltatást végző szervezetek” dokumentum;
Továbbá: ESZA-adatlap ("NYILATKOZAT személyes adatok felvételéhez projektbe való belépéskor") kitöltve.
Szerződéscsomag postázása
Kérjük a szerződés két példányát a három melléklettel és az ESZA-adatlappal - ajánlott küldeményként - postára adni a következő címre: Kisalföldi Vállalkozásfejlesztési Alapítvány, 9001 Győr, Pf. 688. A borítékra kérjük ráírni a projekt azonosító számát: GINOP-5.1.9-17-2017-00010
HÁTTÉRFOLYAMATOK
A visszaküldött szerződéseket és mellékleteit a Konzorcium ellenőrzi, és csak a hiánytalan dokumentációt fogadja be.
Formai ellenőrzés szempontjai: a dokumentáció teljes, dátummal és aláírással van ellátva.
- Tartalmi ellenőrzés szempontjai:
- Szerződésen a dátum helyes
- Adatkezelési nyilatkozat feltöltött elektronikus példányainak eredetije csatolva
- ESZA-adatlap kitöltve
- Jogosultságot igazoló melléklet hiteles és érvényes
Amennyiben a beküldött dokumentáció formailag vagy tartalmilag hibás vagy hiányos, az ügyintéző e-mailben hiánypótlásra szólítja fel a jelentkezőt.
A hiánytalan és hibátlan szerződés - amennyiben a források rendelkezésre állnak - a Konzorcium részéről is aláírásra kerül. A Konzorcium fenntartja a jogot, hogy ha a rendelkezésre álló pénzügyi keret kimerül, úgy a támogatási szerződés aláírását visszautasítja.