9. Projektmegvalósítás

CÉL: A vállalkozás megerősítése induló költségeinek támogatásával, az üzleti terv megvalósításának elősegítése.

Projekt megkezdése

A támogatás megítélésekor a vállalkozó megkezdheti a projekt megvalósítását, a támogatói okirattal biztosítva van a finanszírozás, ami az alábbi költségeket fedezi:

  • Bérköltség: 12 havi bérköltség (max. 12 hó x 272 250 = 3 267 000 Ft)
  • Átalány: a projekt egyéb költségei, a bérköltség 40 %-a (max. 1 306 800 Ft).
A hatósági engedélyekkel (működési engedély, telephely engedély) legkésőbb a támogatási időszak megkezdéséig rendelkezni kell!
Időközi kifizetés-igénylés benyújtása

Az időközi fizetési kérelem benyújtása a projektmegvalósítás 5. hónapjában esedékes, melyben az 1-3. hónapra vonatkozó bérköltség/bevétel adatok szerepelnek.

A felület kitöltéséhez az alábbi adatokra, dokumentumokra lesz szükség:

  • Ügyfélkapus felhasználónév és jelszó,
  • A ténylegesen kifizetett béradatok és bevétel-adatok (adózási formától függően).
Amennyiben bankszámlaszáma megváltozott a támogatási kérelemben rögzítetthez képest, vagy másik bankszámlára kéri az utalást, úgy csatolja a bankszámla létezését igazoló két hónapnál nem régebbi bankszámlakivonatot!
TÁJÉKOZTATÁS

Támogatási kérelem elfogadása esetén a kötelezettségvállalás 50%-nak megfelelő mértékű előzetes kifizetés történik. Az esedékes összeg a támogatói okirat hatálybalépésével folyósíthatóvá válik, így arra vonatkozóan külön kérelmet nem kell benyújtani.

MÁK elérhetőségek a részletes felvilágosítás érdekében:

Honlapcím: www.allamkincstár.gov.hu

Telefon: +36-1-452-2903

E-mail: ginop@allamkincstar.gov.hu

A kifizetés-igénylés és beszámoló benyújtását az ezen a linken elérhető Felhasználói kézikönyv segíti. 

Időközi beszámolók benyújtása

Az 1. időközi beszámolót az 1. kifizetési kérelemmel együtt szintén a projekt 5. hónapjában kell elkészíteni és benyújtani. A beszámolóban a projektmegvalósítás

1-4 hónapjaira vonatkozóan kell megadni információkat.

A 2. időközi beszámoló a projekt megkezdését követő 9. hónapban esedékes, és a megvalósítás 5-8. hónapjaira vonatkozik. Ehhez a beszámolóhoz nem kapcsolódik kifizetési kérelem.

A TÁMOGATÁSI KÉRELEM BENYÚJTÓ FELÜLETE

A kitöltő felület menüsávból és adatfülekből áll:

  • Menüsáv: ebben a sávban találhatóak a felület működtetésével kapcsolatos gombok.
  • Adatfülek: a kifizetési igényléshez és beszámolóhoz szükséges adatokat tartalmazzák strukturált formában.

A kifizetés-igénylés és beszámoló online felület kitöltése során az alábbi adatokat kell megadni:

  • Kérelem alapadatok
  • Vállalkozás adatai
  • Kapcsolattartási adatok
  • Működési adatok
  • Nyilatkozatok
Záró beszámoló és záró kifizetés-igénylés

Az üzleti terv megvalósításának 12. hónapját követő hónapban kell záró beszámoló keretében záró elszámolást benyújtani, amelyben nyilatkozik a 9- 12. hónapjai során elért bevételéről vagy felmerült bérköltségéről.

Fenntartási időszak feladatai

A támogatási időszakot követően indul az úgynevezett fenntartási időszak, amely a támogatási időszakot követő 12 hónap. Ebben az időszakban a Magyar Államkincstár felé kell igazolni a fenntartási kötelezettségek teljesítését.

A fenntartási időszak kötelezettségei a MÁK felé:

  • Az ügyfél a támogatási időszak után további 12 hónapig fenntartja vállalkozását, egyéni vállalkozás esetében azt nem is szünetelteti.
  • A projekt fizikai befejezésének időpontját (a támogatási időszak utolsó napja) magában foglaló naptári évben realizált nettó (ár)bevétele, egyéni vállalkozók esetében az adóalapba beszámított bevétele eléri a minimum 1.000.000 Ft-ot.

Fontos: ebben a szakaszban nincs beszámolási kötelezettség, az ellenőrzés a Magyar Államkincstárnál az adónyilvántartásokból automatizáltan történik.

Ha nem teljesíti a fenntartási kötelezettségeket, az a teljes támogatási összeg visszafizetésével jár!

Projektmegvalósító

folyamatos, 12 hónap