9. Projektmegvalósítás
CÉL: A vállalkozás megerősítése induló költségeinek támogatásával, az üzleti terv megvalósításának elősegítése.
Projekt megkezdése
A támogatás megítélésekor a vállalkozó megkezdheti a projekt megvalósítását, a támogatói okirattal biztosítva van a finanszírozás, ami az alábbi költségeket fedezi:
- Bérköltség: 12 havi bérköltség (max. 12 hó x 272 250 = 3 267 000 Ft)
- Átalány: a projekt egyéb költségei, a bérköltség 40 %-a (max. 1 306 800 Ft).
Időközi kifizetés-igénylés benyújtása
Az időközi fizetési kérelem benyújtása a projektmegvalósítás 5. hónapjában esedékes, melyben az 1-3. hónapra vonatkozó bérköltség/bevétel adatok szerepelnek.
A felület kitöltéséhez az alábbi adatokra, dokumentumokra lesz szükség:
- Ügyfélkapus felhasználónév és jelszó,
- A ténylegesen kifizetett béradatok és bevétel-adatok (adózási formától függően).
TÁJÉKOZTATÁS
Támogatási kérelem elfogadása esetén a kötelezettségvállalás 50%-nak megfelelő mértékű előzetes kifizetés történik. Az esedékes összeg a támogatói okirat hatálybalépésével folyósíthatóvá válik, így arra vonatkozóan külön kérelmet nem kell benyújtani.
MÁK elérhetőségek a részletes felvilágosítás érdekében:
Honlapcím: www.allamkincstár.gov.hu
Telefon: +36-1-452-2903
E-mail: ginop@allamkincstar.gov.hu
A kifizetés-igénylés és beszámoló benyújtását az ezen a linken elérhető Felhasználói kézikönyv segíti.
Időközi beszámolók benyújtása
Az 1. időközi beszámolót az 1. kifizetési kérelemmel együtt szintén a projekt 5. hónapjában kell elkészíteni és benyújtani. A beszámolóban a projektmegvalósítás
1-4 hónapjaira vonatkozóan kell megadni információkat.
A 2. időközi beszámoló a projekt megkezdését követő 9. hónapban esedékes, és a megvalósítás 5-8. hónapjaira vonatkozik. Ehhez a beszámolóhoz nem kapcsolódik kifizetési kérelem.
A TÁMOGATÁSI KÉRELEM BENYÚJTÓ FELÜLETE
A kitöltő felület menüsávból és adatfülekből áll:
- Menüsáv: ebben a sávban találhatóak a felület működtetésével kapcsolatos gombok.
- Adatfülek: a kifizetési igényléshez és beszámolóhoz szükséges adatokat tartalmazzák strukturált formában.
A kifizetés-igénylés és beszámoló online felület kitöltése során az alábbi adatokat kell megadni:
- Kérelem alapadatok
- Vállalkozás adatai
- Kapcsolattartási adatok
- Működési adatok
- Nyilatkozatok
Záró beszámoló és záró kifizetés-igénylés
Az üzleti terv megvalósításának 12. hónapját követő hónapban kell záró beszámoló keretében záró elszámolást benyújtani, amelyben nyilatkozik a 9- 12. hónapjai során elért bevételéről vagy felmerült bérköltségéről.
Fenntartási időszak feladatai
A támogatási időszakot követően indul az úgynevezett fenntartási időszak, amely a támogatási időszakot követő 12 hónap. Ebben az időszakban a Magyar Államkincstár felé kell igazolni a fenntartási kötelezettségek teljesítését.
A fenntartási időszak kötelezettségei a MÁK felé:
- Az ügyfél a támogatási időszak után további 12 hónapig fenntartja vállalkozását, egyéni vállalkozás esetében azt nem is szünetelteti.
- A projekt fizikai befejezésének időpontját (a támogatási időszak utolsó napja) magában foglaló naptári évben realizált nettó (ár)bevétele, egyéni vállalkozók esetében az adóalapba beszámított bevétele eléri a minimum 1.000.000 Ft-ot.
Fontos: ebben a szakaszban nincs beszámolási kötelezettség, az ellenőrzés a Magyar Államkincstárnál az adónyilvántartásokból automatizáltan történik.