Áttekintés: a program folyamatlépései felelősségi körök szerint

BEVONÁSI FÁZIS
FOLYAMATLÉPÉS ÜGYFÉL FORRÁS RENDSZER KONZORCIUM SZOLGÁLTATÓK
1. REGISZTRÁCIÓ Az érdeklődők regisztrációja a www.3000000.hu honlapon keresztül történik. A lépés során az ügyfelek alapadataik megadásával belépési jogosultságot szereznek a Forrás rendszerbe. A Forrás rendszer néven bevezetett, a teljes ügyfélfolyamatot végig követő online ügyviteli rendszer visszaigazolással hitelesíti a regisztrációt. A megadott elérhetőségeken és ügyfélszolgálati időben a munkatársak rendelkezésre állnak, szükség szerint támogatják az érdeklődőket a regisztrálással kapcsolatos feladatokban. A toborzási szakaszban a Konzorcium által megbízott cég szervezi az információs napokat.
2. JELENTKEZÉS A jelentkezési adatlap kitöltésével az ügyfelek kifejezik szándékukat a Programban való részvételre, szükséges adataik, vállalkozási céljuk és nyilatkozataik megadásával. Az adatlap a Rendszeren keresztül tölthető ki: a személyi adatokon felül a programba lépés idejére, a jogosultsági feltételek teljesülésére, szaktudásra, szakismeretre, az üzleti ötletre kérdez rá. A Konzorcium munkatársai ellenőrzik a jelöltek adatait és a szükséges dokumentumok meglétét; szükség szerint hiánypótlási felhívást küldenek az érintetteknek. A Forrás rendszer kidolgozása is szerződéses alapon valósult meg. A szolgáltató felelőssége az informatikai háttér megfelelő működésének biztosítása a program teljes időszakában.
3. KOMPETENCIA­MÉRÉS A programba kerülés egyik feltétele a kompetenciamérésen való részvétel, mely az általános készségek vizsgálatát célozza egy személyes jelenlétet igénylő esemény keretében. A Forrás rendszerben kerül kitöltésre és automatikus kiértékelésre a kompetencia-mérés tesztje, továbbá itt jelennek meg az eredmények. A Konzorcium a rendelkezésre álló (támogatható) helyek és a kapott pontszámok figyelembevételével hozzák meg a bevonásról szóló döntéseket. A jelentkezési adatlapon bemutatott üzleti ötletet külső szakértők értékelik.
4. SZERZŐDÉSKÖTÉS A támogatási szerződés tartalmazza a vállalkozóvá válást segítő programelemeket, valamint a bevont személy jogait és kötelezettségeit. A támogatási szerződést a mellékletekkel együtt, aláírva, postai úton kell megküldeni a KVA címére. A támogatási szerződés a Rendszeren keresztül válik elérhetővé és letölthetővé. A beküldött támogatási szerződést és mellékleteit a munkatársak ellenőrzik, hogy biztosítsák a hazai és uniós szintű szabályrendszernek való megfelelést a dokumentáció teljessége és a bevont személyek jogosultsága tekintetében. Itt nincs feladata külső szereplőnek.
FEJLESZTÉSI FÁZIS
FOLYAMATLÉPÉS ÜGYFÉL FORRÁS RENDSZER KONZORCIUM SZOLGÁLTATÓK
5. KÉPZÉS A bevontak számára 80 órás kombinált oktatás kerül megvalósításra, amely a hagyományos és a modern képzési módszereket ötvözi. A csoportokra jelentkezés, valamint egyes e-learning képzési tartalmak elérhetők a felhasználói fiókon keresztül. Az ügyfélszolgálati munkatársak segítik a képzési folyamatot, tájékoztatást adnak az érdeklődők számára a képzés menetéről, szerződéses kötelezettségekről, képzések lebonyolításának módjáról, ütemezéséről, helyszínéről. A képzéseket és a kapcsolódó képzési szolgáltatásokat szerződtetett képző cég biztosítja számos helyszínen és csoportban.
6. ÜZLETI TERVEZÉS A résztvevők szakértői segítséget vehetnek igénybe üzleti tervük összeállításához, akár online, akár tanácsadási alkalmak során. Az üzleti terv készítése a Forrás rendszeren belül történik, ezen keresztül igényelhető online szakértői tanácsadás is. A hivatalosan benyújtott üzleti tervek bírálata és rangsorolása bizottsági munka keretében történik. Az eredményekről az ügyfeleket a Felhasználói fiókon keresztül tájékoztatja a Konzorcium. A jóváhagyott üzleti tervek készítői tanúsítványt kapnak. A külső szakértők nem csak online érhetők el, de telefonon, illetve kiscsoportos tanácsadási alkalmak során személyesen is.
7. VÁLLALKOZÁSALAPÍTÁS Az ügyfelek létrehozzák (törvényesen bejegyzik) vállalkozásukat, annak adatait lejelentik a Program felé. A vállalkozás hivatalos adatait a Forrás rendszerben rögzíteni kell. A tanúsítvánnyal, üzleti tervvel és a vállalkozással kapcsolatos alapadatok Magyar Államkincstár felé való továbbítása a rendszer használatával történik. A munkatársak ellenőrzik a vállalkozások létrejöttét, bejegyzését, összhangban az üzleti tervben megadott paraméterekkel, tevékenységi körrel, releváns adatokkal (székhely/telephely, többségi tulajdonos, vállalkozási forma stb.) Az ügyfeleket mentorok segítik a vállalkozásalapítással kapcsolatos folyamatban.
A PROGRAM II. PILLÉRE (VISSZA NEM TÉRÍTENDŐ TÁMOGATÁS)
FOLYAMATLÉPÉS ÜGYFÉL FORRÁS RENDSZER KONZORCIUM SZOLGÁLTATÓK
8. TÁMOGATÁS-IGÉNYLÉS Az ügyfelek a Program
2. pillérében (Magyar Államkincstár által menedzselt projektben) igényelhetik a legfeljebb 4 573 800 Ft támogatást.
Ebben a fázisban a Magyar Államkincstár – Ügyfélkapun keresztül elérhető – rendszerét használják az ügyfelek. Munkatársak segítik a vállalkozókat: megadják az alapinformációkat, MÁK elérhetőségeket, fontos webhelyeket. A feladatot alapvetően a MÁK koordinálja, mint támogatás-közvetítő szervezet. Mentorok segítik az ügyfeleket az egyszerűsített eljárás keretében történő támogatás-igénylés során.
9. PROJEKTMEGVALÓSÍTÁS Az üzleti ötlet megvalósítása, a megalapított vállalkozás fenntartható, eredményes, adótudatos, hatékony és szabály-szerű működtetése. Ebben a fázisban a Magyar Államkincstár – Ügyfélkapun keresztül elérhető – rendszerét használják az ügyfelek. Munkatársak segítik a vállalkozókat: megadják az alapinformációkat, MÁK elérhetőségeket, fontos webhelyeket. A feladatot alapvetően a MÁK koordinálja, mint támogatás-közvetítő szervezet. Mentorok segítik az ügyfeleket vállalkozásukkal kapcsolatos esetleges problémáik megoldásában.
10. NYOMONKÖVETÉS Az üzleti terv alapján készült sablonban nyomonkövetési jelentés készítése a projekt alakulásáról a Konzorcium/mentorok felé a megvalósítás 5. és 12. hónapjában. A nyomonkövetési jelentés készítése a Forrás rendszeren belül történik, ezen keresztül igényelhető online szakértői mentorálás is. A munkatársak koordinálják a megvalósítás 5. és 12. hónapjában benyújtandó nyomonkövetési jelentések készítéséhez szükséges mentori támogatást. A mentori tanácsadó-támogató tevékenység a vállalkozás-indítástól (bejegyzéstől) kezdődően legalább 12 hónapig folyik minden ügyfél számára, ami a vállalkozók irányában egyéni és csoportos mentori segítségnyújtást jelent.